Aangekomen ....en acclimatisatie - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Carolina Pauwels - WaarBenJij.nu Aangekomen ....en acclimatisatie - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Carolina Pauwels - WaarBenJij.nu

Aangekomen ....en acclimatisatie

Door: Carolina

Blijf op de hoogte en volg Carolina

11 November 2016 | Bolivia, Oruro

Na een redelijk vlotte reis met onderweg echt wel een paar boeiende contacten en gesprekken ....ben ik woensdagochtend veilig en wel voor de achtste keer geland op Boliviaanse bodem ....in Santa Cruz . Nog een korte tussenvlucht naar La Paz waar Frederico mij al stond op te wachten ....
En ...jaja , deze keer waren mijn koffers ook met mij meegereisd ....
Om 10u30 smorgens in een hamburgertent iets gaan eten ....tja , voor het eerst in mijn leven , maar de gemarineerde kippenvleugeltjes waren best wel lekker in vergelijking met het eten op het vliegtuig ....
Daarna met een taxi naar de terminal waar we direct een bus opstapten richting Oruro ...Na een busreis van 3 uur ... en een taxirit ...thuiskomen bij mijn boliviaanse familie ... de familie Terrazas die ik intussen als een stuk van mijn eigen familie beschouw na zovele jaren ...
Dan toch maar dadelijk mijn bed ingekropen want had onderweg niet bijster veel geslapen .... en daar ben ik toch weer blijven rusten tot donderdagmiddag .... Wat maaglast , wat hoofdpijn ... cocathee, water en rusten ...
Donderdagnamiddag dan toch een wandeling gemaakt om dan tenslotte toch maar een busje richting kindertehuis te nemen ....
Ook hier een heel blij weerzien met Eufronia , Marit en Elsa en een vijftigtal kinderen ...bekende en toch ook weer nieuwe gezichtjes ...
Mijn eerste lading knuffels en lieve woordjes ....deugddoend ...ondanks dat ik nog niet helemaal in 'optimale' conditie was.....
Om 18u dan richting Oblatenhuis .... waar mij een hartelijk welkom wachtte door Edgard .... Miguel en Luciano ...
Intussen was het buiten ..donder en bliksem .... en viel de welgekomen regen met bakken uit de hemel ... Welgekomen ja , want in Bolivia is er momenteel op veel plaatsen een groot gebrek aan water ...
Na een aangename babbel en gevulde maag en geleende paraplu terug naar ' huis' waar ik toch weer doodmoe het bed ben ingekropen ....


  • 11 November 2016 - 15:19

    Evt:

    Amai carolien, ik denk dat ik een beetje jaloers wordt. Spreekt mij ook enorm hard aan. Geniet ervan en geniet van de kindjes daar.

  • 11 November 2016 - 15:20

    Evy:

    Naam verkeerd getypt

  • 11 November 2016 - 21:29

    Lisbet:

    fijn te lezen dat alles toch redelijk vlot is gelopen , nu kan het genieten beginnen het zal je deugd doen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Oruro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 November 2016

Genieten ....mensen ...wafels :-)

11 November 2016

Aangekomen ....en acclimatisatie
Carolina

Dag iedereen, Ben een 53-jarige moeder , echtgenote, grootmoeder, verpleegkundige met een groot hart voor mensen ....en heb een stuk van mijn hart in Bolivia verloren ......

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 45008

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: